Gadżety marketingowe to gorący temat, szczególnie przy tworzeniu nowych kampanii marketingowych. Wiele firm zastanawia się, czy całego kontaktu z grupą docelową nie przenieść w ogóle do sieci, online. Inne marki nie mogą sobie na to pozwolić i muszą w dalszym ciągu poszukiwać stacjonarnych metod komunikacji przy udziale atrakcyjnych gadżetów promocyjnych. Czy inwestycja w gadżety reklamowe jeszcze się opłaca i na jakie dodatki do kampanii warto postawić w celu zwiększenia efektywności sprzedaży? Poniżej poznasz kilka ciekawych pomysłów.
Czy warto postawić na leżaki reklamowe od producenta?
Kolorowe leżaki reklamowe z nadrukiem przedstawiającym często ofertę lub logo przedsiębiorstwa to ciekawy dodatek do nawiązania pierwszego kontaktu z konsumentami, chociażby w przestrzeni publicznej, na targach branżowych, ale nawet przy organizacji strefy przy restauracji na świeżym powietrzu. Leżaki na zamówienie okazują się znacznie wygodniejsze od ciężkich krzeseł, proste w przenoszeniu, wystarczą na długo, łatwo się je przechowuje w praktycznie dowolnych warunkach lokalowych, występują w wielu unikalnych, wyrazistych kolorach od zielonego po żółty, czerwony, więc w pełni zgodny ze strategią identyfikacji wizualnej działalności gospodarczej. Leżaki reklamowe od producenta potrafią zdominować niektóre spotkania z klientami na świeżym powietrzu, ale i w lokalu. Firmy, które szukają nowych rozwiązań organizacyjnych we własnych lokalach powinny zainteresować się tym pomysłem. To odważne założenie, które wymaga testów, ale może się opłacić po zbadaniu preferencji grupy docelowej.
Kiedy warto postawić na flagi firmowe?
Dodatkowe uzupełnienie kampanii reklamowej to flagi promocyjne ozdabiające stoiska na targach branżowych, ale i sprzedaż lokalną. Konsumenci bardzo szybko rozpoznają logo marki, preferują zakupy w sprawdzonych miejscach, a flaga umożliwia szybkie rozpoznanie lokalizacji sprzedaży i to z daleka. Flagi można też rozdawać konsumentom, a tym samym generować zainteresowanie długoterminowe. Flaga świetnie sprawdzi się w pubach, w kinach plenerowych, w hotelach oraz innych bazach noclegowych. Warto też pytać klientom, czy dany gadżet się im podoba, co by zmienili w strategii marketingowej ulubionego przedsiębiorstwa. Ankiety to potężne narzędzie prowadzące do naturalnego rozwoju przedsięwzięcia biznesowego.
Czy inwestycja w gadżety reklamowe ma sens?
Inwestycja w dobrze gadżety marketingowe oczywiście ma sens, ale pod warunkiem, że dokładnie rozpoznasz specyfikę grupy docelowej. Dodatkowo oceniaj, w jakich sytuacjach sprzedaż odbywa się najczęściej. Monitoruj konwersję sprzedaży i wszelkie wskaźniki marketingowe. Dzięki temu wydasz pieniądze tylko na gadżety faktycznie przydatne. Leżaki, jeżeli chodzi o trwałość i ponowne wykorzystanie wypadają bardzo dobrze na tle konkurencyjnych rozwiązań, więc warto je wprowadzać stopniowo, aż konsumenci zaczną po prostu spędzać na nich więcej czasu ze względu na ogromną wygodę użytkowania. Połączenie sprzedaży z miłym spędzaniem czasu to doskonała strategia marketingowa.