logistyka dla ecommerce
0 4 min 1 rok

W sektorze e – commerce funkcjonuje wiele małych i bardzo dużych podmiotów obsługujących konsumentów w praktycznie wszystkich popularnych obszarach sprzedażowych. Coraz więcej biznesów online nie wytrzymuje już rosnących kosztów pracy, prowadzenia działalności gospodarczej i żeby przetrwać oraz zwiększyć jakość właściciele takich przedsięwzięć decydują się na outsourcing logistyczny. Dlaczego to taka ważna usługa, do czego prowadzi i z czego się składa? Poniżej znajdziesz kilka praktycznych wskazówek do szybkiego wdrożenia.

Dlaczego kompleksowa obsługa sektora e-commerce ma znaczenie dla wzrostu konkurencyjności?

Jak działa fulfilment? Akurat profesjonalny fulfilment to nic innego, jak baza procesów logistycznych przekazana w ręce podmiotu zewnętrznego, centrum dystrybucyjnego na zasadzie outsourcingu w celu maksymalizacji jakości współpracy z grupą docelową. Najważniejsze składowe takich usług to etykietowanie produktów dostarczanych przez sklep internetowy, pomoc marketingowa stała lub doraźna w najważniejszych sezonach, wydruki dokumentacji handlowej, ale i pogłębione zarządzanie księgowością, sprawami ekonomicznymi, wskaźnikiem konwersji sprzedaży, przekazywanie statusu zamówienia w czasie rzeczywistym klientowi, pakowanie zgodnie z zasadami bezpieczeństwa. Kolejne obszary outsourcingu logistycznego to kontrola jakościowa asortymentu, zwiększanie widoczności zapasów, kompletacja zamówień w trybie standardowym lub pilnym. Do centrum dystrybucyjnego zgłosisz się nawet po magazynowanie materiałów reklamowych i po montaż stoisk targowych, jeżeli chcesz mieć lepszy kontakt z grupą docelową. Nowoczesne centrum dystrybucyjne jest w stanie przydzielić Ci więcej miejsca w magazynie wraz ze wzrostem skali działalności gospodarczej. A to już naprawdę korzystna perspektywa zabezpieczająca w dużym stopniu prowadzenie interesów.

Przeczytaj również: https://absolute-machines.pl/w-jaki-sposob-zwiekszyc-konkurencyjnosc-sklepu-internetowego/

Dlaczego warto zainteresować się outsourcingiem logistycznym na poważnie?

Logistyka dla e – sklepów to tylko jeden z elementów składowych usług fulfilment. Wyspecjalizowane podmioty dbają o prawidłowe wstawianie produktów i o ich wymiarowanie bezpośrednio do sklepu internetowego. Umożliwiają zestawianie (łączenie) produktów w korzystne serie sprzedażowe, w promocje. Centra dystrybucyjne przeprowadzają szybko przepakowanie po zwrotach, rozwiązują problemy z niezadowolonymi klientami i to najczęściej bez negatywnych konsekwencji dla sprzedawcy. Ważny cel to odzyskiwanie wartości dla zwróconego asortymentu. Przedsiębiorca samodzielnie często nie jest w stanie tego osiągnąć bez efektu skali. Nowoczesny konsument to jednostka mocno wymagająca, szczególnie pod kątem terminu dostawy produktu. Większość konsumentów nie chce czekać na produkt powyżej jednego dnia od zamówienia, więc większość wysyłek realizuje się w przeciągu 24 godzin. A to wymaga bardzo profesjonalnego podejścia do organizacji wszelkich procedur logistycznych. Fulfilment sprawnie wprowadzony do sklepu internetowego zwiększa konkurencyjność prowadzenia działalności gospodarczej.

Dodaj komentarz