Proces produkcji materiału muzycznego nie stanowi już tak dużego problemu dla artystów jak kiedyś. Koszty nagrania i wyprodukowania materiału znacznie spadły. Można to zrobić nawet w domowych warunkach. Inaczej już jednak będzie się przedstawiać skuteczne promowanie muzyki. Tu do gry muszą wkroczyć wykwalifikowani specjaliści tacy jak Independent Digital. To oferta usług, które są obecnie najskuteczniejsze, jeżeli chodzi o dotarcie do potencjalnych odbiorców wszystkich gatunków muzycznych. Niezależnie od tego, czy chodzi o solistów jazzowych, czy też zespoły rockowe, niezbędna jest cyfrowa dystrybucja muzyki.
Na czym polega cyfrowa dystrybucja muzyki w Internecie?
Punktem wyjścia dla każdego artysty nawet tego bardzo doświadczonego musi być skierowanie uwagi na przestrzeń wirtualną. To tu obecnie w świecie muzycznym dzieje się najwięcej. Co prawda płyty CD i analogowe także są popularne, ale dane statystyczne pokazują, że miłośnicy muzyki coraz częściej odtwarzają ją poprzez pliki cyfrowe na twardym dysku różnych urządzeń lub w serwisach streamingowych. Dlatego właśnie z punktu widzenia artysty promocja w Spotify, na Amazonie lub w YouTube jest wręcz konieczna.
Mechanizm promocyjny jest w zasadzie bardzo prosty. To w końcu Internet stał się przestrzenią powszechnie dostępną, a subskrybentów takich serwisów jak Tidal, Deezer albo Apple Music z każdym dniem przybywa. Dlatego właśnie promowanie muzyki w tej sferze jest tak ważne. Wystarczy zresztą wspomnieć, że Independent Digital jako największy niezależny polski agregator treści cyfrowych z powodzeniem współpracuje z aż 700 artystami i wytwórniami muzycznymi z całego świata.
Promocja muzyki w Internecie, która musi się udać
Muzycy czasami na własną rękę próbują promować swoją twórczość na przykład na YouTubie. Można założyć swój kanał, ale czy zawsze będzie skuteczny? Aby mieć gwarancję rzeczywiście skutecznej ekspozycji treści, najlepiej powierzyć te zadania profesjonalistom z Independent Digital. To właśnie zespół ekspertów, którzy wiedzą, jak zapewnić realny wpływ na odbiorców i jak powinna przebiegać promocja w Spotify lub na YouTubie. W ten sposób Państwa dorobek muzyczny trafi do szerokiego grona odbiorców.
Do obowiązku muzyków należy tylko przekazanie Independent Digital informacji dotyczących liczby utworów lub albumów i gatunku muzycznego. Poza dystrybucją cyfrową muzyki oferowana jest także usługa wpięcia kanału YouTube do sieci partnerskiej MCN, która jest zarządzana właśnie przez ID.